Nisa: Home & Deco
——————-Target ROAS: 6
Rezultate REALE din contul unui client pe care l-am preluat de la ZERO in Martie 2022.
Trebuie mentionat si retinut faptul ca site-ul a fost nou, lansat in aceeasi perioada a anului trecut, deci 0 SEO, dar pozele, titlurile si descrierile foarte bune si prezente pentru toate produsele/categoriile. Stiind foarte bine business-ul, deoarece la momentul respectiv mai rula un magazin online pe aceeasi nisa, lucrurile au inceput sa evolueze mai rapid, in comparatie cu alti antreprenori care nu au o experienta pe domeniul online.
ROAS-ul pe toata perioada colaborarii: 1 martie 2022 – 20 aprilie 2023 – 7.95
SCALAREA:
Un subiect sensibil, deorece este de la sine inteles ca pentru a scala un business trebuiesc urmariti mai multi factori, precum diversificarea canalelor de ADS si marirea bugetelor, care de multe ori nu este benefica in concordanta cu pastrarea unui ROAS destul de High. Fiecare antreprenor trebuie sa-si faca bine calculele.
Pentru contul prezentat, cresterea bugetelor s-a produs inca de la cateva luni de la inceperea colaborarii, mai semnificativ din luna Iulie 2022.
De la un Spent de 15K in luna Iulie s-a ajuns pana la 33k in luna Noiembrie, acesta mentinandu-se in jurul acestei sume pana in Februarie 2023, dupa care procesul s-a reluat.
In prezent cheltuim intre 2 si 2.5k lei/zi pentru acest cont, Target ROAS-ul fiind atins.
P.S: In Analytics se vad mai multe tranzactii, sunt importate in Google Ads cam 95% .
Tipul campaniilor folosite la momentul de fata:
2 campanii de Search + 7 campanii de Performance MAX destul de bine structurate pe produse/categorii si audiente.
Dupa cum se poate observa avem cateva campanii “tractor” care aduc cel mai mare venit si au si cele mai bune ROAS-uri din cont.
Mai avem si cateva campanii care nu sunt la fel de performante, dar au mai putin de o luna de cand ruleaza asa ca inca nu le-am oprit, mai ales pentru campania cu cel mai mic roas, si anume 1, acolo conversiile se finalizeaza telefonic, fiind produse extrem de scumpe.
In procesul de optimizare al campaniilor de Search trebuie avut in vedere un lucru foarte important: excluderea termenilor de cautare neperformanti din “Search terms” pe care multi nu o fac sau o fac, dar superficial. Cuvintele neperformante adaugate la negative in “phrase” nu doar in “exact” pentru ca pot “scapa” si intra iar in cautari, astfel cheltuindu-se bugetul pe ele si luand fata cuvintelor cheie relevante care ar putea converti.Pe de alta parte, in procesul de optimizare al campaniilor de PMAX trebuie acordata destul de multa atentie in partea de listing group, si anume excluderea produselor care iau zeci/sute de click uri si nu convertesc: se consuma bugetul pe produse neperformante, iar cele care ar putea aduce tranzactii nu sunt lasate sa se afiseze de acestea. In cazul de fata, pentru contul acesta, produsele care iau peste 70-100 click-uri (depinde si de cpc pe care il au) sunt excluse.Un alt aspect pe care l-am implementat in acest cont a fost crearea de PMAX-uri doar pe Shopping, bazate pe feed-ul de produse, fara texte si imagini care au avut un real succes. De ce? Pentru ca cea mai mare parte din buget se va consuma in directia aceea, in reteaua de search si Display/YouTube, unde de multe ori nu este performant cand vine vorba de aducerea tranzactiilor. Pentru acest cont avem campanii si de PMAX Shopping doar cu feed-ul de produse si audientele nisei, si anume Home & Deco, dar si mixate cu Campanii de PMAX “complete” in care am folosit texte si imagini.In vederea optimizarii campaniilor de PMAX mai recomand excluderea aplicatiilor mobile ( ca la cele de Display clasic ) si urmarirea textelor si a imaginilor daca sunt pe low, acestea trebuie schimbate.
Aprilie este peste toata luna martie in doar 20 de zile.
P.S: avem si GA4 instalat si functional doar ca sunt delay-uri destul de mari.
CONCLUZIE: Asa arata un cont dupa 1 an si putin de zile, preluat de la 0, fara istoric si date, deci practic un “necunoscut”.
Se putea mentine roas-ul de peste 9 din primele luni de colaborare?
Raspuns: cu siguranta! Asta daca nu se faceau campanii noi de test, mariri de bugete si nu se aplica strategia de scalare.
Keep in Mind & Don’t Forget: NU ESTE TOTUL DESPRE Google ADS/Facebook ADS/TikTok ADS iar cine Promite, MINTE.
Sunt prea multi factori care pot influenta un business: de la site, la produs, la pret, la marketing-ul intern, etc…
SPOR LA VANZARI!